34 Artikelen
Accubak gemaakt van zuur- en petroleumbestendig kunststof met spatwaterdichte deksel. Wordt geleverd met een riem om af te sluiten en te vervoeren.
Dubbel geïsoleerde accukabel, oliebestendig en zeer soepel, klasse 6.
Dubbel geïsoleerde accukabel, oliebestendig en zeer soepel, klasse 6.
Dubbel geïsoleerde accukabel, oliebestendig en zeer soepel, klasse 6.
Dubbel geïsoleerde accukabel, oliebestendig en zeer soepel, klasse 6.
Dubbel geïsoleerde accukabel, oliebestendig en zeer soepel, klasse 6.
Dubbel geïsoleerde accukabel, oliebestendig en zeer soepel, klasse 6.
Dubbel geïsoleerde accukabel, oliebestendig en zeer soepel, klasse 6.
Dubbel geïsoleerde accukabel, oliebestendig en zeer soepel, klasse 6.
Dubbel geïsoleerde accukabel, oliebestendig en zeer soepel, klasse 6.
Dubbel geïsoleerde accukabel, oliebestendig en zeer soepel, klasse 6.
Dubbel geïsoleerde accukabel, oliebestendig en zeer soepel, klasse 6.
Accupoolklem met snelsluiting voor het aansluiten en loskoppelen van de accu. De kunststofdeksels beschermen de accupolen tegen roest.
Accupoolklem met snelsluiting voor het aansluiten en loskoppelen van de accu. De kunststofdeksels beschermen de accupolen tegen roest.
Gescheiden laden Met de laadstroomverdelers uit de DB-serie kunnen accu(groepen) gelijktijdig en geheel gescheiden geladen worden. Op deze manier kunnen meerdere accu’s/groepen geladen worden vanuit de dynamo (en/of acculader) zonder dat de accu’s elkaar beïnvloeden. De laadstroom wordt in de verdeler opgesplitst en verdeeld naar gelang van de vraag per accu(groep). De accu's staan echter niet met elkaar in verbinding en kunnen elkaar dus onderling niet ontladen door verbruikers. Verliesarm Deze laadstroomverdelers zijn verliesarm. Bij bijvoorbeeld een volle 100Ah accu met een ingangsspanning van 13,8Volt is het spanningsverlies slechts 0,005Volt. De DB 180 is geschikt voor 2 accu’s/groepen en de DB 270 voor 3 accu’s/groepen. Beide laadstroomverdelers zijn geschikt voor 12 en 24 volt systemen. De maximale ingangsspanning bedraagt 32Volt. De accu’s mogen verschillend in capaciteit zijn. De maximale (laad)stroom mag 90 Ampère bedragen. Om een hogere stroom te bereiken kunnen twee laadstroomverdelers van het zelfde type parallel geschakeld worden. De maximale laadstroom wordt hierdoor verdubbeld tot 180 Ampère.
Gescheiden laden Met de laadstroomverdelers uit de DB-serie kunnen accu(groepen) gelijktijdig en geheel gescheiden geladen worden. Op deze manier kunnen meerdere accu’s/groepen geladen worden vanuit de dynamo (en/of acculader) zonder dat de accu’s elkaar beïnvloeden. De laadstroom wordt in de verdeler opgesplitst en verdeeld naar gelang van de vraag per accu(groep). De accu's staan echter niet met elkaar in verbinding en kunnen elkaar dus onderling niet ontladen door verbruikers. Verliesarm Deze laadstroomverdelers zijn verliesarm. Bij bijvoorbeeld een volle 100Ah accu met een ingangsspanning van 13,8Volt is het spanningsverlies slechts 0,005Volt. De DB 180 is geschikt voor 2 accu’s/groepen en de DB 270 voor 3 accu’s/groepen. Beide laadstroomverdelers zijn geschikt voor 12 en 24 volt systemen. De maximale ingangsspanning bedraagt 32Volt. De accu’s mogen verschillend in capaciteit zijn. De maximale (laad)stroom mag 90 Ampère bedragen. Om een hogere stroom te bereiken kunnen twee laadstroomverdelers van het zelfde type parallel geschakeld worden. De maximale laadstroom wordt hierdoor verdubbeld tot 180 Ampère.
Dit relais zorgt ervoor dat wanneer de motor van de auto niet loopt de koelkast c.q. de boordaccu gescheiden wordt van de startaccu.
Dit relais zorgt ervoor dat wanneer de motor van de auto niet loopt de koelkast c.q. de boordaccu gescheiden wordt van de startaccu.
Parallel schakeling Dit scheidingsrelais is een ideale oplossing als men een tweetal accu's (of groepen) gelijktijdig wil opladen d.m.v. dynamo, acculader, zonnepanelen etc. Meestal van toepassing bij een startaccu en een verzorgingsaccu zoals bijvoorbeeld in campers, boten, servicewagens etc. De twee accu's komen onder bepaalde spanningsvoorwaarden parallel te staan. Alleen als de gemeten spanning van één van beide accu's voldoende hoog is, schakelt het relais in. Zakt de gezamenlijke spanning echter tot de ondergrens, dan zal het relais de verbinding weer verbreken. Door deze accubewakersfunctie kunnen de accu's elkaar dus niet ontladen. Start-assist Daarnaast heeft het relais ook nog een extern signaal voor de mogelijkheid van zo genaamde 'start assist' functie. Door middel van dit signaal kan men handmatig ervoor kiezen om de twee accu's kort parallel te zetten. Zo kan in geval van nood alsnog de tweede accu gebruiken om het voertuig te starten. Verschil met een laadstroomverdeler is dat bij een scheidingsrelais de accu's dus onder bepaalde voorwaarden parallel komen te staan. Bij een laadstroom verdeler blijven de accu's altijd van elkaar gescheiden. Alleen de aangeboden laadstroom wordt hier verdeeld over de accu's. Voordeel van een scheidingsrelais is dat het verlies over de contacten zo goed als nihil is. Auto-detect systeemspanning Het scheidingsrelais is geschikt voor 12Vdc en 24Vdc systemen. Het relais zal automatisch de juiste systeemspanning kiezen. Uiteraard moeten de twee accu's wel dezelfde nominale spanning hebben.