AL-KO
Over AL-KO Vehicle Technology Group
De AL-KO Vehicle Technology Group is een sterk groeiend, wereldwijd actief technologieconcern en een business unit van DexKo Global. Met hoogwaardige chassisonderdelen voor aanhangers, campers en bedrijfsvoertuigen en bouw- en landbouwvoertuigen staat de ondernemingsgroep voor functionaliteit, comfort en innovaties voor meer rijveiligheid. De groep die in 1931 is opgericht, heeft ongeveer 3.300 werknemers op meer dan 40 locaties over de hele wereld. Tot de onderneming behoren de 17 internationale merken AL-KO, Aguti, Bankside Patterson, Bradley, Brink, CBE, cmtrailer parts, De Haan, E&P Hydraulics, Fluid-Press, G&S Chassis, Hume, Nordelettronica, Preston Chassis, SAFIM, SAWIKO en Winterhoff.
Over DexKo Global
DexKo Global is een van ‘s werelds toonaangevende fabrikanten van hoogwaardige chassistechnologie, chassisassemblages, accessoires en hydraulische remonderdelen en beschikt over meer dan 130 jaar ervaring in aanhanger- en caravanonderdelen. DexKo Global werd eind 2015 opgericht door de fusie van Dexter en AL-KO Fahrzeugtechnik. Het bedrijf heeft zijn hoofdzetel in Novi, Michigan/Verenigde Staten, en heeft ongeveer 8.000 mensen in meer dan 100 productievestigingen en distributiecentra in dienst. Meer informatie op www.dexko.com
Dexter, opgericht in 1960, is een van de toonaangevende Amerikaanse fabrikanten van aanhangerassen en aanhangerremmen alsmede bijbehorende componenten voor aanhangers, campers, zware last-aanhangers, prefab, landbouwaanhangers, boottrailers en speciale aanhangers. Dexter heeft zijn hoofdzetel in Elkhart, Indiana/Verenigde Staten en heeft meerdere productielocaties in de Verenigde Staten en Canada. Meer informatie op www.dexteraxle.com
Dexko Global behoort tot de portefeuille van Brookfield Business Partners, een beursgenoteerde vermogensbeheeronderneming, die zich concentreert op de acquisitie en het operatieve management van toonaangevende ondernemingen op het gebied van infrastructuur, dienstverlening en industrie. Meer informatie op https://bbu.brookfield.com/
Meer uit de ondernemingswereld
Ondernemingsgeschiedenis
Op 11 november 1931 nam slotenmaker Alois Kober een kleine slotenmakerij in Kötz over. Dat was het begin van de AL-KO Vehicle Technology Group.
Bij Barsema Recreatie vindt u een ruim assortiment op het gebied van AL-KO onderdelen.
241 Artikelen
Zachte rubberen 0-ring t.b.v. AKS 2004/3004. Zit tegen de binnenzijde van de stabilisatie armen, tegen het frictie element.
Geschikt voor diverse AL-KO oploopremmen met trekstang en een diameter van 35mm.
Geschikt voor diverse AL-KO oploopremmen met trekstang en een diameter van 50mm.
Afstandsbediening voor Mammut mover AMS 2.De afstandsbediening van de AL-KO AMS Mammut is simpel en comfortabel te gebruiken. De ergonomisch gevormde afstandsbediening is door de slimme joystick volledig met één hand te bedienen. Zowel de snelheid als de besturing zijn traploos te regelen. De caravan kan continu in variabele richtingen worden bijgestuurd. De aandrijfrollen worden elektrisch en volledig automatisch op de wielen geplaatst, met slechts een druk op de knop. De elektronica zorgt automatisch voor de maximale toegestane drukkracht op de wielen. De afstandsbediening is voorzien van een unieke statusweergave.
De AL-KO Safety voor de AK161/ AK270 is SCM goedgekeurd. Het slot is beveiligd tegen het onbevoegd aan- en afkoppelen en tegen demontage van de koppeling. Het speciale cylinderslot is voorzien van 2 sleutels.
De asstomp zit tussen de ankerplaat en de remtrommel en wordt vastgezet met de flensmoer. Wielrembout om de asstomp in de zwenkarm vast te zetten.
Uitwijkmanoeuvres, zijwind of winddruk bij het inhalen van vrachtwagens kunnen een caravan of aanhanger makkelijk aan het slingeren brengen. De AL-KO Trailer Control, een innoverend antislingersysteem, grijpt onmiddelijk in zodra deze gevaarlijke situatie zich voordoet. Wanneer de combinatie begint te slingeren leggen de sensoren dit direct vast. De kleinste slingerende bewegingen worden gemeten aan de as van de aanhanger. Vervolgens remt de ATC de caravan of aanhanger rustig af. Hij kan zowel links, rechts als tegelijkertijd remmen. Na de correctie rijdt de combinatie weer veilig en zit de caravan of aanhanger recht achter de auto. Het zachte afremmen kan worden gemerkt in de auto. Wanneer de ATC in werking treedt brandt het remlicht van de caravan of aanhanger niet, dit om achterliggers niet te verwarren aangezien de ATC constant zacht remt. Wanneer er geen ATC op een caravan of aanhanger gemonteerd is, wordt het slingeren niet geremd. Zonder ingrijpen kan het slingeren zichzelf versterken waardoor ook de auto mee kan gaan slingeren. Dit kan er zelfs in resulteren dat de caravan of aanhanger schaart of omslaat.
Uitwijkmanoeuvres, zijwind of winddruk bij het inhalen van vrachtwagens kunnen een caravan of aanhanger makkelijk aan het slingeren brengen. De AL-KO Trailer Control, een innoverend antislingersysteem, grijpt onmiddelijk in zodra deze gevaarlijke situatie zich voordoet. Wanneer de combinatie begint te slingeren leggen de sensoren dit direct vast. De kleinste slingerende bewegingen worden gemeten aan de as van de aanhanger. Vervolgens remt de ATC de caravan of aanhanger rustig af. Hij kan zowel links, rechts als tegelijkertijd remmen. Na de correctie rijdt de combinatie weer veilig en zit de caravan of aanhanger recht achter de auto. Het zachte afremmen kan worden gemerkt in de auto. Wanneer de ATC in werking treedt brandt het remlicht van de caravan of aanhanger niet, dit om achterliggers niet te verwarren aangezien de ATC constant zacht remt. Wanneer er geen ATC op een caravan of aanhanger gemonteerd is, wordt het slingeren niet geremd. Zonder ingrijpen kan het slingeren zichzelf versterken waardoor ook de auto mee kan gaan slingeren. Dit kan er zelfs in resulteren dat de caravan of aanhanger schaart of omslaat.
Uitwijkmanoeuvres, zijwind of winddruk bij het inhalen van vrachtwagens kunnen een caravan of aanhanger makkelijk aan het slingeren brengen. De AL-KO Trailer Control, een innoverend antislingersysteem, grijpt onmiddelijk in zodra deze gevaarlijke situatie zich voordoet. Wanneer de combinatie begint te slingeren leggen de sensoren dit direct vast. De kleinste slingerende bewegingen worden gemeten aan de as van de aanhanger. Vervolgens remt de ATC de caravan of aanhanger rustig af. Hij kan zowel links, rechts als tegelijkertijd remmen. Na de correctie rijdt de combinatie weer veilig en zit de caravan of aanhanger recht achter de auto. Het zachte afremmen kan worden gemerkt in de auto. Wanneer de ATC in werking treedt brandt het remlicht van de caravan of aanhanger niet, dit om achterliggers niet te verwarren aangezien de ATC constant zacht remt. Wanneer er geen ATC op een caravan of aanhanger gemonteerd is, wordt het slingeren niet geremd. Zonder ingrijpen kan het slingeren zichzelf versterken waardoor ook de auto mee kan gaan slingeren. Dit kan er zelfs in resulteren dat de caravan of aanhanger schaart of omslaat.
Uitwijkmanoeuvres, zijwind of winddruk bij het inhalen van vrachtwagens kunnen een caravan of aanhanger makkelijk aan het slingeren brengen. De AL-KO Trailer Control, een innoverend antislingersysteem, grijpt onmiddelijk in zodra deze gevaarlijke situatie zich voordoet. Wanneer de combinatie begint te slingeren leggen de sensoren dit direct vast. De kleinste slingerende bewegingen worden gemeten aan de as van de aanhanger. Vervolgens remt de ATC de caravan of aanhanger rustig af. Hij kan zowel links, rechts als tegelijkertijd remmen. Na de correctie rijdt de combinatie weer veilig en zit de caravan of aanhanger recht achter de auto. Het zachte afremmen kan worden gemerkt in de auto. Wanneer de ATC in werking treedt brandt het remlicht van de caravan of aanhanger niet, dit om achterliggers niet te verwarren aangezien de ATC constant zacht remt. Wanneer er geen ATC op een caravan of aanhanger gemonteerd is, wordt het slingeren niet geremd. Zonder ingrijpen kan het slingeren zichzelf versterken waardoor ook de auto mee kan gaan slingeren. Dit kan er zelfs in resulteren dat de caravan of aanhanger schaart of omslaat.
Uitwijkmanoeuvres, zijwind of winddruk bij het inhalen van vrachtwagens kunnen een caravan of aanhanger makkelijk aan het slingeren brengen. De AL-KO Trailer Control, een innoverend antislingersysteem, grijpt onmiddelijk in zodra deze gevaarlijke situatie zich voordoet. Wanneer de combinatie begint te slingeren leggen de sensoren dit direct vast. De kleinste slingerende bewegingen worden gemeten aan de as van de aanhanger. Vervolgens remt de ATC de caravan of aanhanger rustig af. Hij kan zowel links, rechts als tegelijkertijd remmen. Na de correctie rijdt de combinatie weer veilig en zit de caravan of aanhanger recht achter de auto. Het zachte afremmen kan worden gemerkt in de auto. Wanneer de ATC in werking treedt brandt het remlicht van de caravan of aanhanger niet, dit om achterliggers niet te verwarren aangezien de ATC constant zacht remt. Wanneer er geen ATC op een caravan of aanhanger gemonteerd is, wordt het slingeren niet geremd. Zonder ingrijpen kan het slingeren zichzelf versterken waardoor ook de auto mee kan gaan slingeren. Dit kan er zelfs in resulteren dat de caravan of aanhanger schaart of omslaat.
Uitwijkmanoeuvres, zijwind of winddruk bij het inhalen van vrachtwagens kunnen een caravan of aanhanger makkelijk aan het slingeren brengen. De AL-KO Trailer Control, een innoverend antislingersysteem, grijpt onmiddelijk in zodra deze gevaarlijke situatie zich voordoet. Wanneer de combinatie begint te slingeren leggen de sensoren dit direct vast. De kleinste slingerende bewegingen worden gemeten aan de as van de aanhanger. Vervolgens remt de ATC de caravan of aanhanger rustig af. Hij kan zowel links, rechts als tegelijkertijd remmen. Na de correctie rijdt de combinatie weer veilig en zit de caravan of aanhanger recht achter de auto. Het zachte afremmen kan worden gemerkt in de auto. Wanneer de ATC in werking treedt brandt het remlicht van de caravan of aanhanger niet, dit om achterliggers niet te verwarren aangezien de ATC constant zacht remt. Wanneer er geen ATC op een caravan of aanhanger gemonteerd is, wordt het slingeren niet geremd. Zonder ingrijpen kan het slingeren zichzelf versterken waardoor ook de auto mee kan gaan slingeren. Dit kan er zelfs in resulteren dat de caravan of aanhanger schaart of omslaat.
Beschermhoes geschikt voor AL-KO koppelingen of AL-KO AKS stabilisatoren. Materiaal is weerbestendig, ademend en kleurvast. Voorzien van een klittenbandsluiting aan de onderzijde.
Beschermhoes geschikt voor AL-KO koppelingen of AL-KO AKS stabilisatoren. Materiaal is weerbestendig, ademend en kleurvast. Voorzien van een klittenbandsluiting aan de onderzijde.
Beugelslot in diverse maten in te stellen. Voor kogelkoppelingen geremd en ongeremd. Slot is niet SCM goedgekeurd. Het cilinderslot is beveiligd tegen uitboren.
Stabiele onderlegschijven dat wegzakken of wegglijden van de uitdraaisteunen voorkomt. Met een afmeting van 20x18cm doen deze schijven zijn naam eer aan. Ze hebben een draagvermogen van 1250kg. Dankzij het sleufgat glijdt de steun zodra deze de grond raakt, direct op de Big Foot zodat de steun verder niet meer verschuift. De Big Foots zijn eenvoudig achteraf te monteren op caravans met een AL-KO chassis en de steunen Stabiel of Premium en kunnen tijdens het rijden blijven zitten.
Bij gebruik van de adapter komt de AL-KO Big Foot 45mm dichter bij de grond. Om te voorkomen dat de onderlegschijven tijdens het rijden het wegdek raken, moet per aanhanger worden nagegaan of de bodemvrijheid toereikend is. Geschikt voor uitdraaisteunen Stabiel en Premium. Set bestaat uit: - 4 adapters 45mm - 4 sets montagemateriaal voor bevestiging aan de steun - montagehandleiding
Bladveer voor wielrem. Dient voor loslopen van de nastelmoer.
Bladveer voor wielrem. Dient voor loslopen van de nastelmoer.
Type 1625, 1635, 1636, 1640, 2035, 2050, 2350 en 2360.
Wat doet de breekkabel? Bijna alle moderne caravans zjn geremd. Dat betekent dat ze een eigen reminrichting hebben. De breekkabel is een dunne kabel die via de auto is verbonden met het remsysteem van de caravan. Als de caravan tijdens het rijden onverhoopt losschiet van de trekhaak, trekt de breekkabel (of handrembreekkabel) de rem van de caravan aan, zodat de caravan zelfstandig afremt. De breekkabel breekt daarna af. Bron: ANWB https://www.anwb.nl/kamperen/caravan/rijden-met-de-caravan/breekkabel
Wat doet de breekkabel? Bijna alle moderne caravans zjn geremd. Dat betekent dat ze een eigen reminrichting hebben. De breekkabel is een dunne kabel die via de auto is verbonden met het remsysteem van de caravan. Als de caravan tijdens het rijden onverhoopt losschiet van de trekhaak, trekt de breekkabel (of handrembreekkabel) de rem van de caravan aan, zodat de caravan zelfstandig afremt. De breekkabel breekt daarna af. Bron: ANWB https://www.anwb.nl/kamperen/caravan/rijden-met-de-caravan/breekkabel
Lagerset compact. De lagerset bestaat uit wiellager, zekeringsring en flensmoer.
Lagerset compact. De lagerset bestaat uit wiellager, zekeringsring en flensmoer.
Geschikt voor as type 1625, 1637, 2035, 2050, 2051, 2350 en 2360.
Reservewielhouder EH1. Wordt in de breedte onder de caravan gemonteerd. De houder wordt naar beneden geklapt, zonder dat men onder de caravan moet kruipen. Voor alle caravans met een AL-KO chassis vanaf 1979 met ingeponste gaten.
Reservewielhouder EH1. Wordt in de breedte onder de caravan gemonteerd. De houder wordt naar beneden geklapt, zonder dat men onder de caravan moet kruipen. Voor alle caravans met een AL-KO chassis vanaf 1979 met ingeponste gaten.
Reservewielhouder EH1. Wordt in de breedte onder de caravan gemonteerd. De houder wordt naar beneden geklapt, zonder dat men onder de caravan moet kruipen. Voor alle caravans met een AL-KO chassis vanaf 1979 met ingeponste gaten.
Reservewielhouder EH1. Wordt in de breedte onder de caravan gemonteerd. De houder wordt naar beneden geklapt, zonder dat men onder de caravan moet kruipen. Voor alle caravans met een AL-KO chassis vanaf 1979 met ingeponste gaten.
Reservewielhouder EH1. Wordt in de breedte onder de caravan gemonteerd. De houder wordt naar beneden geklapt, zonder dat men onder de caravan moet kruipen. Voor alle caravans met een AL-KO chassis vanaf 1979 met ingeponste gaten.
Frictiecups vervanging set voor AKS 2000 (na 2004), AKS 2004 en AKS 3004.
Frictiecups vervanging set voor AKS 2000 (na 2004), AKS 2004 en AKS 3004.